SEMINAARIT

Musiikki & Media tarjoaa tänäkin vuonna monipuolisen seminaarikokonaisuuden. Tapahtuman tavoitteena on inspiroida, innostaa ja yhdistää eri toimijoita yli toimialarajojen. Yhdessä saamme aikaan jotain uutta! Vuonna 2018 Musiikki & Mediassa on entistä monipuolisempi seminaaritarjonta, joka käynnistyy täydellä teholla torstaina 4.10. Ohjelmasta muodostuu musiikki- ja mediabisneksen eri osa-alueita käsittelevä sisältökokonaisuus.

 

Kotimaisen seminaariohjelman rinnalla kulkee mielenkiintoinen kansainvälinen ohjelmakokonaisuus. Sen tuottaa Music Finland.

 

Musiikin lisensointi audiovisuaaliseen mediaan on tänäkin vuonna Musiikki & Median kärkiteemoja. Tapahtumaan saapuu kymmenkunta musiikkipäällikköä (music supervisor) Euroopan ja Yhdysvaltojen elokuva-, tv-, traileri-, peli- ja mainosmaailman huipulta.

Get Synced! Workshopissa managerit, kustantajat ja labelit pääsevät esittelemään lisensoitavaa katalogiaan musiikkipäälliköille. Myös viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty Score! Workshop palaa. Score! Workshopissa elokuva- ja mediasäveltäjät esittäytyvät musiikkipäälliköille.

 

Kansainvälisen ohjelman yksi kokonaisuus on Finest Sounds -hanke. Finest Sounds on suomalais-virolainen Japanin vientihanke, joka kokoaa musiikin ja designin tekijät yhteen. Lue lisää hankkeesta www.finestsounds.eu

 

Vahvistuneita seminaariaiheita

NO TODELLAKIN AUDIOTA

RadioDaysissa on ennustettu, että podcastit ja audiomaailma ovat vuoden 2018 The Juttu. Onko näin? RadioMedian Stefan Möller avaa lyhyesti Suomen audiomaailman tunnuslukuja ja faktoja. Trendeistä, tarinoista ja resepteistä puolestaan kertoo podcast-maailman asiantuntija, Asennemedian liiketoimintayksikön johtaja Hanna Westerholm.  Radiomaailman vahva osaaja Radio Novan ohjelmapäällikkö Niina Jokiaho avaa sitä, miten Nova siivitti kuuntelijaluvut nousuun. Mitä nykypäivän yleisö kaipaa radiosisällöiltä ja miltä tulevaisuuden kaupallinen radio tuntuu? Bassoradion toimitusjohtaja Riikka Reunanen jakaa oman reseptinsä radiomaailman menestyksen saloihin ja kertoo, mitä kaikkea audion tulevaisuus on Basson näkökulmasta. Kuulemme myös, miten kanavat nivovat kaupalliset kumppanit osaksi sisältöjä. Stefan Möller johtaa tulevaisuuteen siivittävää keskustelua napakoiden keynote-puheenvuorojen jälkeen.

 

Musiikkipäälliköiden tentti

Rabbit Filmsin vastaavan tuottajan Suvi Valkosen johdolla käynnistyy musiikkipäälliköiden tentti. Käsittelyssä on kysymyksiä musiikin valinnoista, musiikkipäällikön työstä ja sen haasteista sekä mahdollisuuksista. Keskustelussa käydään lisäksi läpi trendejä sekä visioita siitä, miltä tulevaisuuden radiomaailma kuulostaa. Miten ja millä perustein musiikkia valitaan? Mukana keskustelussa ovat Basson musiikkipäällikkö Henrik ”Herkules” Suhonen, Nelonen Median musiikkipäällikkö Mikko Koivusipilä, Baurmedian musiikkijohtaja Oku Luukkainen sekä YleX:n musiikkipäällikkö Tapio Hakanen.

 

Miten artistiura rakentuu nyt ja tulevaisuudessa?

Artistiuran rakentaminen vaatii pitkäjänteisyyttä, ammattitaitoa ja yhteistyötä eri toimijoiden kesken. Minkälainen mix on paras tulevaisuuden artistille? Manageriyhtiö Manage Men toimitusjohtaja Carla Ahonius, Universal Musicin A&R-johtaja Marja Kokko, Nelonen Median musiikkipäällikkö Mikko Koivusipilä ja Hög Agencyn toimitusjohtaja Mikko Varjamo avaavat omalta osaltaan menestyksen saloja ja sitä, mihin suuntaan musiikkiala on artistiurien rakentamisen suhteen liikkumassa. Keskustelua vie eteenpäin viihdealan monitaituri ja Cocoan Client Director Essi Kivitie.

 

Media & Musiikki

Media & Musiikki -paneelissa käännetään katse toiseen suuntaan. MTV3:n kanavajohtaja Jaana Pasonen, Bauer Median sisältöjohtaja Hermanni Seppälä ja Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso avaavat strategiaansa ja sitä, mikä merkitys musiikilla on sisällöissä nyt ja tulevaisuudessa. Nämä kolme kovaa osaajaa kertovat, miten sisällöt integroidaan luontevasti osaksi isoa kokonaisuutta – kaikki käytössä olevat kanavat huomioiden ja yleisöjä palvellen. Saamme kuulla, miten mediatalot liikkuvat ajassa yli toimialarajojen ja luovat uudenlaista liiketoimintaa sisältöjen avulla, yhteistyössä viihdealan vaikuttajien kanssa. Terävien alkupuheiden saattelemana median edustajat pistetään tenttiin, jossa he vastaavat päivänpolttaviin kysymyksiin mediasta ja musiikista.