UUTISET

10.8.2017

NYT on aika ehdottaa Industry Awards -ehdokkaita!

Industry Awards -gaalaa juhlimme perjantaina 6.10.2017. Gaalassa palkitaan jälleen alan parhaimmat. Nyt voit ehdottaa sinun mielestäsi parasta ehdokasta tulevaan äänestykseen.

Ehdota mielestäsi palkinnon ansaitsevia alan ammattilaisia ja yrityksiä tämän lomakkeen kautta. Ehdotuksia otetaan vastaan perjantaihin 25.8. klo 24 saakka.
Varsinainen äänestys aukeaa torstaina 31.8. ja äänestää voivat vain rekisteröityneet osallistujat. Varmista siis mahdollisuutesi vaikuttaa rekisteröitymällä heti!

Musiikki & Median seminaariohjelman pääpäivät ovat torstai ja perjantai, jolloin teemoja ovat mm. työhyvinvointi, musiikkialan monimuotoisuus ja moniarvoisuus. Unohtamatta kansainvälistä ohjelmaamme! Lauantaina tuomme Hotelli Tornin kokoustiloihin ohjelmaa mm. Finest Sounds -hankkeen puitteissa. Lue lisää sivuiltamme.


10.8.2017

Lost in Musicin kaikki musiikkiesiintyjät on nyt julkistettu

Kaupunki- ja showcase -festivaalin uusia kiinnityksiä ovat mm. Turmion Kätilöt, Iisa, Huora, Thunderstone ja Wimme & Rinne.Yhdennentoista Lost in Musicin esiintymislavoilla tullaan näkemään yhteensä yli 60 artistia ja yhtyettä.

Festivaali myös teemoittaa tyylejä yhdeksi illaksi yhteen esiintymispaikkaan: luvassa on mm. Metal Expo sekä moderniin folkiin ja kansanmusiikkiin keskittynyt kokonaisuus. Vaikka Lost in Music on K-18-tapahtuma, alaikäisiäkään ei unohdeta: festivaalin ohjelmassa tulee olemaan myös kasvavalle musiikkikansalle suunnattu iltapäiväkonsertti.

Jo aiemmin julkistettuja Lost in Music -esiintyjiä ovat esimerkiksi Youtube-tähti, multitalentti
Saara, kansainvälistä suosiotaan koko ajan lisäävät Battle Beast ja Satellite Stories, rockia menestyksekkäästi uudistava The Holy ja rullaavan rock'n'rollin veteraani Francine. Kansainvälisiä artisteja tapahtumassa edustavat norjalaiset Honningbarna ja Tomin sekä nuori skottilaulajatar Tamzene.

Tapahtumapaikat ovat Pakkahuone, Klubi, Telakka, Dog's Home, Jack the Rooster, Olympia, Doris, Bar Passion, O'Connell's ja TTT-klubi. Lost in Music paljastaa artistien tarkat esiintymispäivät ja -paikat keskiviikkona 16.8.

Tsekkaa kaikki artistit www.lostinmusic.fi

30.6.2017

Uusia kiinnostavia seminaariaiheita syksyn tapahtumaan

Mitä hyvältä johtajalta odotetaan?
Mitä hyvältä johtajalta tänä päivänä odotetaan ja miten onnistumista mitataan? Millä keinoin menestyvää ja kestävää organisaatiota ja yritystä rakennetaan? Minkälaisia rooleja johtajat yrityksissä ottavat? Keskustelussa pohditaan muun muassa näitä johtamiseen liittyviä kysymyksiä sekä keskustellaan johtamiskulttuurin kehityksestä Suomessa ja musiikkialalla. Aiheesta keskustelemassa ovat mm. Paulina Ahokas (Tampere-talo), Mark Fry (Warner Music Finland) sekä Maija Kuusi (Kustannusosakeyhtiö Otava).

Vad händer i Sverige?
Ruotsi on niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana, ainakin keikkamyyjien mielestä. Kuinka siis onnistuu kiertueiden ja livekeikkojen järjestäminen Ruotsissa? Entä miten Ruotsin livekenttä eroa Suomen livekentästä. Aiheesta keskustelemassa Suomen ja Ruotsin merkittäviä livetoimijoita.

Pop up #someakatemia
Musiikki & Mediassa pääsee tänäkin vuonna syventymään sosiaalisen median saloihin. Tule hakemaan tehokkaimmat työkalut some-markkinointiin Hurja Median Pop up #someakatemiasta. Lisätietoa luvassa kesän mittaan, stay tuned!

Uusin digitaalisten sisältöjen kuluttajatutkimus julkistetaan Musiikki & Mediassa
Teosto ja IFPI tutkivat viime vuonna ensimmäisen kerran yhteisellä tutkimuksella digitaalisten sisältöjen kulutusta Suomessa. 16-65-vuotiaiden kuluttajien käyttäytymistä kartoittavat tutkimus uusitaan elo-syyskuun vaihteessa ja sen uunituoreet tulokset esitellään Musiikki & Mediassa.

Myös nykykansanmusiikkipromoottoreita Japanista
Yoko Nozaki
on yksi Japanin johtavia akustisen musiikin ja nykykansanmusiikin konserttipromoottereita. Hänen The Music Plant -yrityksensä on esitellyt japanilaisyleisölle yli 300 levyjulkaisua ja järjestänyt yli 100 konserttikiertuetta. Viime vuonna The Music Plant vietti 20-vuotisjuhliaan mm. tuottamalla Japaniin jo yhdeksättä kertaa ruotsalaisyhtye Väsenin ja toisen pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa, irlantilaisyhtye Lùnasan konsertit. Tänä vuonna hän on tuottanut jo mm. menestyksekkään Ice Station -projektin, jossa grönlantilaisten Nanook-muusikoiden mukana esiintyivät mm. R.E.M. -yhtyeen Peter Buck ja Mike Mills sekä Dream Syndicaten Steve Wynn. Toukokuussa The Music Plant teki suomalaiskitaristi Petteri Sariolan kiertueen. Yoko on vastannut myös mm. Svängin, JPP:n, Värttinän, Alamaailman Vasaroiden, Maria Kalaniemen ja Timo Alakotilan Japanin keikoista.
Omien kiertueittensa lisäksi Yoko tekee myös PR-töitä levy-yhtiöille sekä joidenkin muiden promoottoreiden kiertueille, ja kirjoittaa maailmanmusiikista mm. Latina- ja Myujin -musiikkilehtiin ja Mainishi Shimbun -sanomalehteen. Yoko on myös aktiivinen bloggaaja, jolla on tuhat päivittäistä seuraajaa.


26.6.2017

Äänitebisneksen guruja Englannista ja Japanista

Martin Goldschmidt on Cooking Vinyl Groupin perustaja ja toimitusjohtaja. Cooking Vinyl on yksi nopeimmin kasvavia kansainvälisiä indie-yhtiöitä, ja yritysryppääseen kuuluvat Cooking Vinyl Records, Cooking Vinyl America, Cooking Vinyl Australia, Cooking Vinyl Publishing, Cooking Vinyl Australia Publishing ja Cooking Vinyl Property.

Cooking Vinyl Records on yksi Euroopan johtavista indie-labeleista ja sen tunnetuimpia artisteja ovat The Prodigy, Marilyn Manson, Billy Bragg, Richard Ashcroft ja Passenger. Martin Goldschmidt on suorapuheinen alan veteraani, joka on paitsi pitänyt hyvää huolta artisteistaan, myös järjestänyt enemmän ydinvoiman vastaisia hyväntekeväisyyskonsertteja kuin kukaan muu tällä planeetalla ja toiminut viime aikoina aktiivisesti mm.palestiinalaisten muusikoiden hyväksi.

Aya Ohi on suomalaistenkin Japanin markkinoilla toimivien yritysten ja artistien hyvin tuntema JVC Victor Kenwood Entertainment Corporationin kansainvälisen osaston johtaja ja yksi merkittävimmistä naisista Japanin varsin miesvaltaisessa äänitebisneksessä. Aya on yli 30 vuoden ajan edistänyt kansainvälisten artistien uria Japanissa, ja viime vuosina hänen vastuualueensa on ollut myös japanilaisen musiikin myynti globaaleille markkinoille. Musiikki & Media on ylpeä saadessaan Ayan uudelleen Tampereelle osana Finest Sounds -vientihanketta.

Get Synced! -työpajojen lisäksi järjestetään ensimmäistä kertaa elokuva- ja av-tuotantojen säveltäjille Score! Workshop, jossa säveltäjät pääsevät esittäytymään isojen kansainvälisten mainosten, pelien, elokuvien, trailereiden ja tv-sarjojen musiikkipäälliköille.

Vahvistuneiden musiikkipäälliköiden joukossa ovat mm. Karen Elliott, jonka viimeisimpiin töihin kuuluu Wonder Woman, King Arthur: Legend of the Sword sekä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja Iain Cooke, joka on mm. palkittu Amy Winehousesta kertovan dokumenttielokuvan Amyn musiikkivalinnoista BAFTA-palkinnolla.

Jo 15 kansainvälistä musiikkialan vierasta on vahvistettu Musiikki & Mediaan. Katso vieraat täältä:
https://musicfinland.fi/fi/kuulumisia/tapahtumat/musiikki-media-2017


31.5.2017

Ensimmäiset japanilaisvieraat julkistettu

Tom Ohsawa (Office Ohsawa Ltd.) on itsenäinen keikkapromoottori ja musiikkibisneskonsultti Tokiosta. Hän teki pitkän uran Sonyn palveluksessa sekä Euroopassa että Japanissa, toimien mm. Sonyn perustajan ja pääjohtajan Akio Moritan assistenttina, Sony Berliinin sekä yhtiön viihdestrategiaosaston johtajana. Hän oli kehittämässä myös Sonyn klubi- ja konserttitoimintaa 1990-luvulla, ja siinä roolissa hän järjesti mm. Värttinän, Maria Kalaniemen ja Kimmo Pohjosen esiintymiset Tokiossa. Vuonna 2003 Ohsawa perusti oman yrityksensä, joka toimii livebisneksessä ja tekee yrityskonsultointia. Ohsawa on erikoistunut promoottorina valtavirtapopin ulkopuolella oleviin musiikkityyleihin ja hän on järjestänyt useita konsertteja ja kiertueita mm. progelegenda Peter Hammillille ja monille suomalaisartisteille kuten Pauliina Lerche, Jarmo saari, Alamaailman Vasarat ja Petteri Sariola.
Yrityskonsulttina Ohsawa ideoi tavarataloketju Isetanin joulumyyntikampanjan vuonna 2014 Lappi- ja saamelaisteemalla ja vuotta myöhemmin Isetanin Jenkka yhdistää ihmiset -jouluteema nosti esiin Kardemimmit ja Letkis-kappaleen.

Takayuki Suzuki (ParadeALL) on japanilainen musiikkibisnesveteraani ja strategiakonsultti useille viihde- ja teknologiayrityksille. Hän on ehtinyt toimia mm. MTV Japanin mobiiliosaston sekä Universal Music Japanin digitaalibisneksen kehitysjohtajana. Suzuki on Japanin musiikkibisneksen digitaalisen muutoksen evankelista ja hän on saarnannut EnterTech -teemalla teknologian tuomasta lisäarvosta viihteeseen. Suzuki on myös yksi The Big Paraden perustajista. Tämä Japanin ensimmäinen musiikki ja teknologia -tapahtuma tuo yhteen menestyneet artistit, brändit ja start up -yritykset.

Nämä japanilaiset musiikkialan huippuammattilaiset liittyvät Finest Sounds -musiikkivientihankkeeseen, jonka suomalaispartnerit ovat Music Finland, Musiikki & Media, Tamk ja Humak. Finest Sounds tuo syksyllä Tampereelle ainakin 10 musiikki- ja markkinointialan merkittävää japanilasvierasta.



« Edelliset 5