KUINKA SUOMALAISET KUUNTELEVAT MUSIIKKIA 2018: MITEN UUDET TÄHDET SYNTYVÄT?


Teosto ja IFPI pureutuvat jo kolmannessa perättäisessä tutkimuksessaan erityisesti uusien musiikki-ilmiöiden syntyyn. Elo-syyskuussa 2018 tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin, miten musiikin kuuntelukanavat, -välineet ja -tilanteet ovat vuoden aikana kehittyneet eri ikäryhmissä. Ketkä artistit ovat tunnetuimpia ja mitkä musiikkigenret pidetyimpiä eri ikäryhmissä? Kuinka hyvin tutkimuksessa annetut vastaukset korreloivat virallisten myyntilistojen kanssa?

Uudet ilmiöt -teeman vuoksi tutkimuksen vastaajien ikähaitari on venytetty kansainvälisestikin poikkeuksellisiin laajaksi: kuluttajapaneelin vastaajina on tuhat 13 – 45-vuotiasta edustavalla valtakunnallisella väestönäytteellä. Tutkimuksen tulokset esittelee ja taustoittaa datan Zlatan, johtava tutkija Kari Tervonen Dinglestä.

Päivämäärä: 5.10.2018

Aika: 14.45 - 15.45

Paikka: LIM-sali

Puhuja:

Kari Tervonen (CEO Helsinki)