Tavoitteena pitkäkestoinen sponsorisuhde tai onnistunut kumppanuus – Musiikki & Media auttaa!


Tapahtumamarkkinointi, sponsorointi ja erilaiset kumppanuudet ovat monelle musiikki- ja media-alalla toimivalle ammattilaiselle elinehtoja. Musiikki & Mediassa käsitellään tänä vuonna onnistuneen yhteistyön rakennuspalikoita kahdessa erillisessä seminaarissa.

 

Tavoitteena pitkäaikainen sponsorisuhde

Musiikki & Mediassa luennoiva Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n toimitusjohtaja Risto Oksanen on koonnut yhteen vuoden 2018 mielenkiintoisimman tapaukset, joista jokainen voi poimia parhaat vinkit omaan työhönsä. Oksanen kertoo myös sponsoroinnin kehityssuunnista sekä alan tunnusluvuista. Seminaarin jälkeen meillä on kirkkaampi kuva siitä, miten sponsorointi toimii ja miten sponsoriraha tällä hetkellä jakautuu vaikkapa urheilun ja kulttuurin välillä.

 

Oo mun kaa – avaimet onnistuneeseen kumppanuuteen

Toisen onnistuneita kumppanuuksia ja brändiyhteistyötä käsittelevän seminaarin aikana kuulemme esimerkkejä siitä, miten alan ammattilaiset ovat onnistuneet kehittämään innovatiivisia yhteistyökuvioita. Musiikkialan kumppanuusesimerkeistä kertovat Universal Musicin Head of Music & Brands Nina Tuomenoksa, erityisesti YouTube-maailmaa avaa Splay Suomen maajohtaja Stina Varsikko sekä lipunmyyntikaupan onnistumisista ja trendeistä kertova Lippupisteen kumppanuuspäällikkö Esa Vedenkannas. Keynote-puheenvuorot alustaa Suomen Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkio.