Music Finland tuo Musiikki & Mediaan joukon kansainvälisiä musiikkipäälliköitä

Music Finlandin kiitelty musiikin synkronointiin ja lisensointiin keskittyvä ohjelmakokonaisuus on osa myös Musiikki & Median 30. juhlavuotta. Tutut otsikot Get Synced! ja Score! tuovat yhteen musiikkipäälliköt eli music supervisorit, musiikintekijät ja itse musiikin. Intiimeissä työpajoissa musiikin synkronoinnin ammattilaiset kertovat musiikin roolista osana visuaalista mediaa.

Ensimmäisten kansainvälisten vieraiden nimet on nyt julkaistu. Mukana ovat Natasha Duprey (Must Be Nice), Rick Singer (Zync), Li Stanley (Ohlogy) ja Milena Fessman (Cinesong, Sugar Town Filmproduction). Musiikkipäälliköt puhuvat lokakuussa Tampereella mm. musiikin lisensoinnin ja budjetoinnin välisestä tasapainosta, täydellisen biisin metsästyksestä ja tarinankerronnasta, musiikin ja mainosten suhteesta sekä siitä, miten oman biisinsä saa osaksi hittituotantoa.

Saammeko esitellä:

 

Natasha Duprey

Natasha Duprey on palkittu musiikkipäällikkö ja kanadalaisen Guild of Music Supervisorsin varatoimitusjohtaja. Vancouverissa työskentelevä Duprey edustaa Pohjois-Amerikan toiseksi suurinta elokuva-alaa, joka jää toiseksi vain Los Angelesin markkinoille. Hän on valinnut vuodesta 2003 alkaen satoja tunteja musiikkia mm. The Terrorin (AMC), Snowpiercerin (TBS), The Orderin (Netflix) ja L-koodin (Showtime) taustalle. Dupreyn ansioluettelosta löytyy myös dokumentteja, kuten I Am Johnny Cash ja neliosainen PUNK!-sarja, reality-sarjoja, mainoskampanjoita sekä pitkiä elokuvia kuten Kyra Sedgwickin esikoisohjaus Story Of A Girl ja Frankie & Alice, joka toi Halle Berrylle Golden Globe -ehdokkuuden.

 

 

Rick Singer

Michiganissa kasvanut, Coloradossa opiskellut ja Los Angelesissa uransa luonut Rick Singer on A&R:n ja digitaalisten strategioiden johtaja musiikkilisensoinnin ja -julkaisujen sulatusuunissa Zyncissä. Yritys on erikoistunut mainostuotantojen, elokuvien, trailereiden, televisio-ohjelmien ja pelien musiikkivalintoihin. Zyncin edustamiin lahjakkuuksiin kuuluvat mm. Alabama Shakes, Bassnectar, Jim James, ODESZA, Sleigh Bells, Sofi Tukker, The Heavy, Toro y Moi, Tune-Yards ja vōx.

Singer työskentelee yhdessä täydellistä biisiä metsästävien musiikkipäälliköiden kanssa. Hän on osa yrityksen A&R-tiimiä ja vastaa Zyncin digitaalisesta näkyvyydestä. Signer pyrkii työllään auttamaan edustamiaan artisteja ja säveltäjiä menestymään musiikillaan taloudellisesti ja lisäämään erityisesti musiikin synkronoinnista saatavia tuloja. Hän on tehnyt onnistuneita diilejä mm. Coca-Colan, Microsoftin, MLB & NHL Networksin, Ubisoftin ja Riot Gamesin kanssa sekä saattanut oikeita biisejä paikalleen useisiin elokuviin ja tv-sarjoihin, kuten The Fate of the Furious, Silicon Valley, Workaholics ja This Is Us.

 

Li Stanley

Li Stanley toimii musiikkipäällikkönä Ohlogyn Ruotsin-toimistossa. Hän on aiemmin työskennellyt musiikkipäällikkönä niin Rivieralla, Music Super Circuksella kuin Sony/ATV:lla, keskittyen erityisesti mainoksiin ja pitkien elokuvien musiikkivalintoihin. Hän on uransa aikana toteuttanut kampanjoita mm. Ericssonille, H&M:lle, Com Hemille ja Ronald McDonald -säätiölle. Musiikki & Mediassa kuulemme Stanleyn esimerkkejä musiikin ja mainonnan yhdistämisestä.

 

Milena Fessmann

Milena Fessmann on saksalainen musiikkipäällikkö, elokuvatuottaja ja radio-dj, joka on perustanut sekä Cinesongin että Sugar Town Filmproduction -tuotantoyhtiön. Hänellä on laaja kokemus tällä hetkellä erityisen suosituista musiikkidokumenteista. Fessmann opettaa muun uransa ohella musiikin synkronointiin ja lisensointiin sekä tekijänoikeuksiin liittyviä kursseja elokuvakouluissa, kuten Berliinin DFFB:ssä, ja toimii World Soundtrack Academyn johtokunnassa.

Vuodesta 1991 alkaen Fessmann on tehnyt täysipäiväisiä dj:n töitä useilla radiokanavilla. Hän saapuu Tampereelle jakamaan kokemuksiaan musiikkipäällikön näkökulmasta muun muassa musiikkidokumenteista sekä musiikkioikeuksista ja niiden budjeteista.

 

Music Finland tuo juhlavuoden Musiikki & Mediaan kaiken kaikkiaan toistakymmentä musiikin ja visuaalisen median ammattilaista. Lisää nimiä on luvassa lähiaikoina, pysy kuulolla!

Musiikki & Median early bird -hintainen rekisteröityminen on avoinna 19.6. saakka täällä.

 

Kuva: Nikke Sillanpää