Showcase-festivaali Lost in Musicin uusi promoottori on Pietu Sepponen

Musiikki & Medialla on kunnia toivottaa tervetulleeksi showcase-festivaalimme Lost in Musicin tuore promoottori Pietu Sepponen! Sepponen on aloittanut tehtävässään ja vastaa syksyn 2020 Lost in Musicin ohjelmasta.

Sepponen työskentelee promoottorina tapahtumatuotantoyritys Sunborn Livellä ja on vastannut suurimmasta osasta sen bookkauksia syksystä 2017 lähtien. Seinäjoelta Sastamalan kautta Varsinais-Suomeen päätynyt promoottori on ehtinyt toimia vuosien varrella muun muassa Dynamo-klubin ja Bar Kukan ohjelmavastaavana, keikkamyyjänä Gaea Bookingilla sekä Kesärauha-festivaalin taiteellisena johtajana. Musiikkiuransa Sepponen aloitti soittamalla yhtyeissä kuten Painikerho ja Kiveskives, joista jälkimmäinen on keikkaillut myös Lost in Musicissa.

– Olen kokenut aikanaan ensimmäiset Lost in Musicini asiakkaan näkökulmasta, sen jälkeen artistin ominaisuudessa ja viimeisimmät vuodet musa-alan työntekijänä. Koen ymmärtäväni melko kokonaisvaltaisesti, mistä on kyse. Näin merkittävän festivaalin promoottorin hattu tuntuu suurelta kunnialta, ja olen äärimmäisen innoissani tulevasta, Sepponen kertoo.

Musiikki & Median toimitusjohtaja Elif Tähtinen iloitsee, että tämän vuoden festivaali on hyvissä, nuorissa ja kunnianhimoisissa käsissä.

– Pietu on kaikella tekemisellään osoittanut, että hän onnistuu kuratoimaan jännittäviä line-uppeja ja luomaan menestyneitä festivaalikokemuksia, jotka nostavat myös uutta musiikkia. Hänen kanssaan on todella inspiroivaa työskennellä ja hän on täynnä rohkeita ja luovia ideoita. Uskon, että niiden avulla Lost in Musicista tulee entistä kiehtovampi kokonaisuus, joka on myös entistä tiiviimmin yhteydessä Musiikki & Mediaan, Tähtinen kommentoi.

Sepponen on koulutukseltaan kulttuurituottaja. Nykyisestä promoottorin tittelistään huolimatta hän seuraa tuottajasydäntään ja ajautuu sen vetämänä usein myös muille tuotantojen osa-alueille sekä mukaan tapahtumien markkinointiin. Syksyn Lost in Musicista hän rakentaa festivaalia, jonka on tarkoitus palvella niin yksittäistä keikkadiggaria, musa-ammattilaista, ulkomaista delegaattia kuin pääosassa olevia artisteja.

– Näin ison kokonaisuuden läpivienti edellyttää meiltä musiikkialan toimijoilta tiivistä yhteishenkeä, jota pyrin itse puhaltamaan joka suuntaan avoimin mielin, Sepponen muistuttaa.

Lost in Music -kaupunkifestivaali on Suomen suurin klubifestivaali, joka esittelee uutta musiikkia sen ystäville ja alan ammattilaisille. Festivaali kerää vuosittain Tampereen keskustan keikkapaikkoihin 8000 hengen yleisön. Musiikki & Median delegaateilla on vapaa pääsy keikoille niiden kapasiteettien rajoissa.

Lost in Music Tampereella 7.–10.10.2020.
www.lostinmusic.fi

 

Ota yhteyttä:
pietu.sepponen@sunborn.fi
+358445566113