Musiikki & Media 2021 elvyttää ja rakentaa uutta – lipunmyynti käynnistyy tänään!

Tampereella 7.-8. lokakuuta järjestettävän Musiikki & Media -ammattilaistapahtuman ohjelmakokonaisuus rakentuu vahvasti tänä vuonna musiikkialan elpymisen, jälleenrakennuksen ja alan uusien kasvumahdollisuuksien ympärille. Seminaarin kansainvälisen ohjelman sekä tapahtuman ohessa järjestettävän showcase-festivaalin Lost In Musicin kantavana teemana on tänä vuonna Pohjoismaat.  

Musiikki & Media 2021 -tapahtuma pyrkii elvyttämään pandemia-ajan ahdinkoon ajamaa musiikkialaa tuomalla keskusteluun muun muassa mielen hyvinvoinnin ja hallinnan keinoja sekä kriisiajan johtamista. Omana kokonaisuutenaan käsitellään musiikkialan edunvalvontaa ja tulevaisuuden rahoitusnäkymiä sekä vahvistetaan dialogia päättäjien kanssa. Apocalyptican ja Blind Channelin esimerkkien avulla puretaan auki musiikkiviennin menestystarinoita.

Tulevan Musiikki & Median tavoitteena on myös kehittää musiikkialan toimijoiden ja bisnesgurujen yhteistyöllä musiikkialan liiketoimintaan soveltuva oma tuki-instrumentti. Live After Covid -kokonaisuudessa käsitellään laajalti elävän musiikin alan tulevaisuuden näkökulmia sekä kotimaisesta että kansainvälisestä näkökulmasta.

Tulevaisuuteen suuntaavina aiheina on luvassa muun muassa ”Music and gaming” -paneeli, jossa paneudutaan musiikkibisnekseen peleissä, asiantuntijoina muun muassa aivotutkija Katri Saarikivi ja MusicAllyn Head of Training Kush Patel. Yleisön toiveesta ohjelmassa on myös tietopaketti ”The role of music tech in the future music industry ecosystem” sekä pohdintaa uusista liiketoimintamalleista muun muassa Utopia Musicin toimitusjohtajan, Facebookin kumppaniyhteistyötä johtaneen pääomasijoittajan ja kasvuyrittäjän Markku Mäkeläisen kanssa.

Kansainvälisen ohjelman fokus on Pohjoismaiden ja Venäjän musiikkimarkkinoissa, erityisenä fokusmaana Norja. Tavoitteena on laajentaa ja vahvistaa verkostoja, saada ajantasaista kuvaa lähialueen musiikkimarkkinasta sekä avata case-esimerkkejä pohjoismaisesta liiketoimintayhteistyöstä. Venäjän musiikkimarkkinaan paneutuva osuus keskittyy sosiaalisen mediaan promootioon, liveen ja julkaisutoimintaan sekä Venäjän suoratoistopalveluihin.

Musiikki & Media tarjoilee tänäkin vuonna sisältöjä myös taidemusiikin ammattilaisille. Vieraiksi on kutsuttu muun muassa pohjoisen ulottuvuuden nykymusiikkitapahtumien promoottoreita ja taiteellisia johtajia.

Musiikki & Media on Suomen suurin musiikki- ja media-alan ammattilaistapahtuma, jota on järjestetty vuodesta 1989 lähtien. Samaan aikaan seminaarin kanssa, 7.-9. lokakuuta, järjestetään Lost in Music -showcasetapahtuma. Musiikki & Median rekisteröityminen sisältää pääsyn Lost in Musicin keikoille.

Liput ja lippupaketit

Osta early bird -liput tästä