Seminar programme

Seminar programme includes panel discussions, workshops, keynotes and interviews with an estimated 100 speakers both from Finland and abroad.

 

The business of licensing music for audiovisual content, sync, is on the table at Music & Media again. The sync track will include not only discussion about current topics in both the Finnish and international licensing world, but music catalogue owners get to pitch their music directly and get guidance from some of the most wanted Music Supervisors in Europe and the United States in a session called Get Synced! Workshop. In addition, the Score! Workshop returns for a second edition. In Score! Workshop, film and media music composers get to introduce themselves to the music supervisors.

 

Finest Sounds project is also part of the international programme. This project is a Finnish-Estonian cross-border cooperation initiative in the music sector. Its objective is to bring more high quality Finnish and Estonian music to Japan - the second biggest music market in the world. Music & Media Finland is a partner of the Finest Sounds project and it brings the participating music companies from Estonia and Finland together with brands from other sectors such as fashion, games and hi-tech and a large group of Japanese music business experts, who also participate in the general seminar program.

Read more: www.finestsounds.eu

 

Seminar programme

INDIECO & IMPALA PRESENT: WHY IS INDIE BETTER?

INDIECO & IMPALA PRESENT: WHY IS INDIE BETTER?

It’s been said that a healthy indie sector is the basis for a wholesome and balanced music market in general ...
Read More
YHDENVERTAINEN MUSIIKKIALA – KESKUSTELU JA TYÖPAJA, TOWARDS EQUALITY IN THE MUSIC SECTOR - PANEL DISCUSSION AND WORKSHOP

YHDENVERTAINEN MUSIIKKIALA – KESKUSTELU JA TYÖPAJA, TOWARDS EQUALITY IN THE MUSIC SECTOR – PANEL DISCUSSION AND WORKSHOP

Keskustelu yhdenvertaisesta musiikkialasta jatkuu Musiikki & Mediassa torstaina 4.10. Paneelikeskustelussa ja työpajassa mietitään tällä kertaa sitä, miten Yhdenvertainen musiikkiala -teesit ...
Read More
KEYNOTE PAUL SPRAGGON: HOW TO MAKE DEALS IN TODAY’S WORLD?

KEYNOTE PAUL SPRAGGON: HOW TO MAKE DEALS IN TODAY’S WORLD?

Paul Spraggon is one of the star guests at Music & Media 2018. The London based, half Finnish lawyer’s clients ...
Read More
Sanomalehtikatsaus - Views on the News

Sanomalehtikatsaus – Views on the News

Musiikki & Median torstain käynnistää kunnianarvoisa ja harvinaisen medialukutaitoinen paneeli, joka ruotii päivän ajankohtaiset musiikkiaiheet suomalaisessa mediassa. Miltä armas alamme ...
Read More
No todellakin audiota

No todellakin audiota

RadioDaysissa on ennustettu, että podcastit ja audiomaailma ovat vuoden 2018 The Juttu. Onko näin? RadioMedian Stefan Möller avaa lyhyesti Suomen ...
Read More
WORKSHOP: SPEED MEETINGS

WORKSHOP: SPEED MEETINGS

Meet Music & Media's international guests in speed meetings. Focus especially on music export. Pre-registration here. Deadline: 28.9.2018 Tule tapaamaan ...
Read More
KEYNOTE GEORG HERLITZ: Reach Youtube's full potential as artist, rights holder or label

KEYNOTE GEORG HERLITZ: Reach Youtube’s full potential as artist, rights holder or label

Georg Herlitz is Head of Music at United Screens Music Network, the largest Youtube network in the Nordics dedicated to ...
Read More
SYNC SUCCESS STORIES

SYNC SUCCESS STORIES

The panel presents stories from different fields of music licensing in audiovisual productions around the world: trailers, films and advertising ...
Read More
Oo mun kaa – avaimet onnistuneeseen kumppanuuteen

Oo mun kaa – avaimet onnistuneeseen kumppanuuteen

Musiikki- ja media-alan ammattilaisryhmät tekevät töitä monien eri vaikuttajien ja brändien kanssa. Kumppanuuksia ja brändiyhteistyötä käsittelevän seminaarin aikana kuulemme esimerkkejä ...
Read More
WORKSHOP: CREATING YOUR VERY OWN EXPORT STRATEGY By Rev. Moose

WORKSHOP: CREATING YOUR VERY OWN EXPORT STRATEGY By Rev. Moose

This is like a pottery class, except instead of walking away with a new ashtray, the goal is to craft ...
Read More
YouTube hands-on musiikintekijöille ja artisteille

YouTube hands-on musiikintekijöille ja artisteille

Teoston ja Pohjoismaiden suurimman YouTube-sertifioidun videoverkoston United Screensin yhteinen, käytännönläheinen sessio musiikin oikeudenhaltijoille. Teoston Jani ja Markus käyvät läpi millaisia ...
Read More
Musiikkialan toimintaohje seksuaaliseen häirintään puuttumiseksi

Musiikkialan toimintaohje seksuaaliseen häirintään puuttumiseksi

Muusikkojen liitto selvitti keväällä 2018 jäsenistönsä kokemuksia seksuaalisesta häirinnästä musiikkialalla. Tarkoituksena oli kartoittaa seksuaalisen häirinnän yleisyyttä ja tyypillisiä tilanteita sekä ...
Read More
HOW TO BUILD AN INTERNATIONAL CAREER?

HOW TO BUILD AN INTERNATIONAL CAREER?

What are the key things to do when developing an international artist’s career nowadays? How to build a global team, ...
Read More
Keynote: Talking Tolkien – liaison of director and the music team

Keynote: Talking Tolkien – liaison of director and the music team

What could the Finnish film and music markets learn from massive Hollywood productions and their music supervision? The Keynote of ...
Read More
Hittibiisi syntyy musiikkipäälliköiden tilauksesta

Hittibiisi syntyy musiikkipäälliköiden tilauksesta

Tule kuulemaan tulevaisuuden hitit ennen muita! Kaksi vuotta sitten ensimmäistä kertaa järjestetty kokonaisuus osui kerrasta maaliin, ja nyt klassikoksi muodostunut ...
Read More
VOS selkokielellä - Mikä on valtionosuusjärjestelmän ja julkisen rahoituksen merkitys elävän musiikin tapahtumien näkökulmasta?

VOS selkokielellä – Mikä on valtionosuusjärjestelmän ja julkisen rahoituksen merkitys elävän musiikin tapahtumien näkökulmasta?

LiveFIN ry presents: Valtionosuusjärjestelmä eli VOS on sana, mikä nostattaa ihokarvat pystyyn, vaikka moni ei edes tarkasti tiedä mistä loppujen ...
Read More
WORKSHOP: PITCH IT & PRESS KIT

WORKSHOP: PITCH IT & PRESS KIT

Jos sinä levy-yhtiön timanttinen PR-ihminen kamppailet myyvän press kit -paketin luomisessa, ilmoittaudu workshopiin. Workshopin vetää Essi Kivitie yhdessä YLEX:n ohjelmapäällikön ...
Read More
The Mechanics of Music Management in 2018

The Mechanics of Music Management in 2018

A range of music managers from across the EU: Sweden, Poland, UK, Norway and Finland will discuss how their role ...
Read More
Suuri Areenakeskustelu – Saammeko Suomeen uuden ajan liven ja median tapahtuma-alustoja?

Suuri Areenakeskustelu – Saammeko Suomeen uuden ajan liven ja median tapahtuma-alustoja?

Suomessa on tällä hetkellä rakenteilla tai suunnittelupöydällä ainakin kuusi uutta areenahanketta. Useat hankkeista merkitsevät toteutuessaan kaupunkikehitystä satojen miljoonien arvosta, ja ...
Read More
Musiikkipäälliköiden tentti

Musiikkipäälliköiden tentti

Rabbit Filmsin vastaavan tuottajan Suvi Valkosen johdolla käynnistyy musiikkipäälliköiden tentti. Käsittelyssä on kysymyksiä musiikin valinnoista, musiikkipäällikön työstä ja sen haasteista ...
Read More
Ilmastonmuutos ja musiikkiala

Ilmastonmuutos ja musiikkiala

Hälyttävän kuuma kesä on herättänyt puusilmäisimmänkin musafanin huomaamaan, että ilmastonmuutos kiihtyy ja vaikuttaa kaikkeen inhimilliseen toimintaan. Musiikkialan toimijatkaan eivät voi ...
Read More
GET SYNCED! WORKSHOP

GET SYNCED! WORKSHOP

In Get Synced! Workshop, the participants will get to dig deeper in what the visiting music supervisors are looking for ...
Read More
Malja uudelle alkoholilaille!

Malja uudelle alkoholilaille!

Alkoholilaki uudistui, mikä muuttui? Tule kuulemaan miten uusi alkoholilaki vaikuttaa konserttisaleihin, urheiluareenoihin ja festareihin Paneelin aikana juomatarjoilu. Kumala-viinit asiakkaille tarjoaa ...
Read More
THE EXTRA MILE - WHAT ARE THE INGREDIENTS OF A WORLD-CLASS LIVE EVENT?

THE EXTRA MILE – WHAT ARE THE INGREDIENTS OF A WORLD-CLASS LIVE EVENT?

Fresh winds have been sweeping over the live music sector in the recent years. From ticketing to on-site payments, from ...
Read More
Miten artistiura rakentuu nyt ja tulevaisuudessa?

Miten artistiura rakentuu nyt ja tulevaisuudessa?

Artistiuran rakentaminen vaatii pitkäjänteisyyttä, ammattitaitoa ja yhteistyötä eri toimijoiden kesken. Minkälainen mix on paras tulevaisuuden artistille? Puhujat avaavat omalta osaltaan ...
Read More
KEYNOTE INTERVIEW: SIMON RAYMONDE

KEYNOTE INTERVIEW: SIMON RAYMONDE

Simon Raymonde is known as the bassist in the legendary Cocteau Twins, a trailblazing scottish post-punk, dream pop and gothic rock band ...
Read More
FINEST SOUNDS PRESENTS: JAPAN LISTENS!

FINEST SOUNDS PRESENTS: JAPAN LISTENS!

Music industry is going through some historical changes in Japan. How does that affect promotion of international artists? How is ...
Read More
Miljoona miljoona miljoona euroa – mitä pitää tehdä, että saa festivaalin liput myytyä?

Miljoona miljoona miljoona euroa – mitä pitää tehdä, että saa festivaalin liput myytyä?

Festivaalien brändit ovat vahvoja – mutta ilman markkinointia ei yksikään tapahtuma saa lippuja myytyä. Mitkä ovat tämän kesän festarimarkkinoinnin suurimmat ...
Read More
KEYNOTE INTERVIEW: MICHEL LAMBOT

KEYNOTE INTERVIEW: MICHEL LAMBOT

Michel Lambot founded the label Play It Again Sam (since 2000, PIAS) in Brussels together with Kenny Gates in 1983. Initially, the company ...
Read More
Keynote: Inka Rantakallio

Keynote: Inka Rantakallio

Miten suomalaisesta rap-musiikista tuli maamme suosituin genre? Inka Rantakallio on Turun yliopiston tutkija (tohtorikoulutettava, joka viimeistelee väitöskirjaa suomalaisesta rap-musiikista) sekä ...
Read More
Mahtava lavashow - behind the scenes?

Mahtava lavashow – behind the scenes?

Suomalaisilla artisteilla menee lujempaa kuin koskaan. Yhä useampi panostaa näyttävään lavashowhun, ja toiveiden myötä myös tekniset vaatimukset tapahtumissa kasvavat. Suomeen ...
Read More
WHERE’S THE MONEY? – THE OTHER REVENUE STREAMS

WHERE’S THE MONEY? – THE OTHER REVENUE STREAMS

”How to monetize your artist” always seems to be the question. Update your bank of ideas with these recent success ...
Read More
Modernit brändit – kulttuuria tukemassa vai kulttuuria tukkimassa?

Modernit brändit – kulttuuria tukemassa vai kulttuuria tukkimassa?

Digitaalisen median avulla brändit kietovat lonkeronsa yhä tiukemmin nykykulttuuriin. Tukahduttaako brändien rutistus taiteen tasapaksuksi viihteeksi vai voivatko brändit peräti rikastuttaa ...
Read More
Yle on suomalaisen kulttuurin ylläpitäjä

Yle on suomalaisen kulttuurin ylläpitäjä

Suomen Musiikintekijät esittää: Suomalaisessa ohjelmatuotannossa käytetään ulkomaista katalogimusiikkia, ja Ylen käyttämän musiikin kotimaisuusaste on liian alhainen. Niillä on suora vaikutus ...
Read More
TAMPERE MUSIC AWARD: ANNA HILDUR

TAMPERE MUSIC AWARD: ANNA HILDUR

Tampere Music Award is awarded annually to acknowledge a person, organisation or movement that has contributed extraordinarily to the development ...
Read More
FINEST SOUNDS PRESENTS: BRANDED JAPAN

FINEST SOUNDS PRESENTS: BRANDED JAPAN

Brand partnerships can be a good way for some additional income but also an important strategic tool for profiling artists ...
Read More
INDIECO & IMPALA PRESENT: HOW TO BE AN INTERNATIONAL LABEL?

INDIECO & IMPALA PRESENT: HOW TO BE AN INTERNATIONAL LABEL?

Independent labels have an opportunity to be real international players, maximize exposure and create a global extension of their brand ...
Read More
Tavoitteena pitkäaikainen sponsorisuhde

Tavoitteena pitkäaikainen sponsorisuhde

Tapahtumamarkkinointi, sponsorointi ja erilaiset kumppanuudet ovat monelle musiikki- ja media-alalla toimivalle ammattilaiselle elinehtoja. Millaisia ovat onnistuneen sponsorisuhteen rakennuspalikat? Sponsorointi & ...
Read More
FINEST SOUNDS NETWORKING SESSION

FINEST SOUNDS NETWORKING SESSION

This event offers you the chance to meet the Japanese delegation, connect with music companies and brands, as well as ...
Read More
Kuinka festivaaleilla ja tapahtumissa johdetaan?

Kuinka festivaaleilla ja tapahtumissa johdetaan?

Festivaalit ja suurtapahtumat tuovat kulttuuria yleisön käsille kompakteina kokonaisuuksina ja ovat juuri nyt suositumpia kuin koskaan. Ne ovat monimuotisia paitsi ...
Read More
Kuinka välttää juridiset sudenkuopat sosiaalisessa mediassa?

Kuinka välttää juridiset sudenkuopat sosiaalisessa mediassa?

Sosiaalisen median näkyvyys on iso osa eri ammattilaisten työntekoa. Hyvät jutut saavat nopeasti näkyvyyttä, mutta myös virheet kasvavat helposti suuriksi ...
Read More
Media & Musiikki

Media & Musiikki

Media & Musiikki -paneelissa käännetään katse toiseen suuntaan. MTV3:n kanavajohtaja Jaana Pasonen, Bauer Median sisältöjohtaja Hermanni Seppälä ja Nelonen Median ...
Read More
Tietoisku lakimuutoksista

Tietoisku lakimuutoksista

Lakeja ”suolletaan” Arkadianmäeltä ja Brysselistä kovaa vauhtia, ja monista muutoksista pitäisi olla tietoinen. Tule kuulemaan muistilistatyyppinen tietoisku viimeaikaisista ja tulevista ...
Read More
Hittibiisi syntyy musiikkipäälliköiden tilauksesta

Hittibiisi syntyy musiikkipäälliköiden tilauksesta

Tule kuulemaan tulevaisuuden hitit ennen muita! Kaksi vuotta sitten ensimmäistä kertaa järjestetty kokonaisuus osui kerrasta maaliin, ja nyt klassikoksi muodostunut ...
Read More
Kansanedustajapaneeli: Kuka puolustaa musiikkia?

Kansanedustajapaneeli: Kuka puolustaa musiikkia?

Eduskuntavaalit ovat jo puolen vuoden päästä. Gramexin ja Teoston järjestämässä poliitikkopaneelissa kansanedustajat keskustelevat Baba Lybeckin johdolla luovien alojen ajankohtaista teemoista ...
Read More
Sääntö-Suomi vrs. Villi Länsi - tapahtumaturvallisuuden monet käytännöt

Sääntö-Suomi vrs. Villi Länsi – tapahtumaturvallisuuden monet käytännöt

Turvallisuus on asiakaspalvelua ja se on tarkoitettu kaikille. Turvallisen tapahtuman taustalla on aina paljon työtä. Alan ammattilaiset törmäävät esimerkiksi sääntöviidakkoon ...
Read More
SCORE! WORKSHOP

SCORE! WORKSHOP

In Score! Workshop, film and media score composers will prepare a pitch, present themselves to the visiting music supervisors. They ...
Read More
FINEST SOUNDS PRESENTS: SUB-PUBLISHING IN JAPAN

FINEST SOUNDS PRESENTS: SUB-PUBLISHING IN JAPAN

Why should you find a sub-publisher in Japan? Do they do more than collect income? Can sub-publishers be valuable partners ...
Read More
KUINKA SUOMALAISET KUUNTELEVAT MUSIIKKIA 2018: MITEN UUDET TÄHDET SYNTYVÄT?

KUINKA SUOMALAISET KUUNTELEVAT MUSIIKKIA 2018: MITEN UUDET TÄHDET SYNTYVÄT?

Teosto ja IFPI pureutuvat jo kolmannessa perättäisessä tutkimuksessaan erityisesti uusien musiikki-ilmiöiden syntyyn. Elo-syyskuussa 2018 tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin, miten musiikin kuuntelukanavat, ...
Read More
Industry Awards Gala

Industry Awards Gala

Industry Awards Gala is a celebration dedicated to the year's most successful Finnish professionals. The high point of the gala ...
Read More